Η κρίση που ταλανίζει την χώρα μας από το 2010 μέχρι και σήμερα είναι κατά κοινή παραδοχή έντονα συνυφασμένη με την Παιδεία για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον γιατί εισήλθαμε στην κρίση ως αποτέλεσμα της έλλειψης παιδείας (εργατικό και ακαδημαϊκό δυναμικό που δεν βρισκόταν σε αντιστοιχία με τις οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες αλλά και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας). Δεύτερον γιατί επιδεινώσαμε την θέση της χώρας, υποκύπτοντας στον εξόφθαλμο λαϊκισμό, εξαιτίας της έλλειψης κοινωνικής και πολιτικής παιδείας, που μας κατέστησε έρμαια των ψευδών υποσχέσεων. Η Παιδεία όμως μπορεί να αποτελέσει και το κρίσιμο εργαλείο της οριστικής εξόδου της χώρας από την κρίση, αρκεί να το αποφασίσουμε ως κοινωνία και ως ακαδημαϊκή κοινότητα. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι απλά και δοκιμασμένα από όλες τις ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες, δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα.
• Ο τίτλος, το αντικείμενο, το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων τα εισηγούνται τα Ανώτατα Ιδρύματα με τα θεσμοθετημένα όργανα τους και όχι τυχαίοι σύμβουλοι Υπουργών. Όπως σε κάθε σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος, δεν υπάρχει εκπαίδευση δύο ταχυτήτων. Θεωρούμε επομένως αδιανόητο ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ να διαιωνίζεται το φαινόμενο αυτό. Διαχρονικά η θέση μας είναι ξεκάθαρη για αναβάθμιση των ΤΕΙ σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.
• Όλα τα τμήματα προπτυχιακών σπουδών θα αποδίδουν στους αποφοίτους τους διακριτά και σύγχρονα επαγγελματικά δικαιώματα, που ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες της Αγοράς Εργασίας.
• Την αποσαφήνιση του είδους των αποφοίτων που θα προκύπτουν από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που από άποψη επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι στον αέρα καθώς στον ήδη παρωχημένο διαχωρισμό των αποφοίτων Πολυτεχνείων και αποφοίτων ΣΤΕΦ ΤΕΙ θα υπάρχουν πλέον και οι απόφοιτοι τετραετών πανεπιστημιακών τεχνολογικών τμημάτων. Πρέπει να γίνει αποδεκτό απ’ όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και κατ’ επέκταση απ’ όλη την κοινωνία, ότι η Παιδεία είναι η ατμομηχανή της Χώρας μας και συμβάλει καθημερινά και σε ανυπέρβλητο βαθμό στη διαρκή και ακατάπαυστη απόπειρα για την έξοδο του τόπου από την Κρίση.
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής