Skip to main content

Ολοκληρώθηκε η εκδήλωση της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με θέμα «Σπάμε τα ταμπού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Σε μία αίθουσα γεμάτη από φοιτητές, υπό το συντονισμό του δημοσιογράφου Νίκου Ανδρίτσου, η βουλευτής και τομεάρχης παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως, ο σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας Ευτύχης Βαρδουλάκης και το μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της Νέας Δημοκρατίας και πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Σάκης Ιωαννίδης ανέλυσαν τις παθογένειες των ελληνικών πανεπιστημίων και περιέγραψαν το πλαίσιο των λύσεων που έχουν ανάγκη. Ακολουθούν αποσπάσματα από τις εισηγήσεις τους:

Νίκη Κεραμέως: «Η επένδυση στην Παιδεία είναι η πιο πρόσφορη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε στον τόπο και η μεγαλύτερη πρόκληση για τη Νέα Δημοκρατία. Οι θέσεις του Προγράμματος της ΝΔ και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης βασίζονται στο αξιακό τρίπτυχο “αυτονομία – αξιολόγηση – αριστεία”. Ειδικότερα, για την ανώτατη εκπαίδευση, ο κεντρικός στόχος είναι η δημιουργία ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων πραγματικά αυτόνομων, αυτοδιοικούμενων, αξιολογούμενων, ανταγωνιστικών, σύγχρονων, εξωστρεφών, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Παράλληλος στόχος της ΝΔ είναι να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας και εποπτείας από το κράτος.»

Ευτύχης Βαρδουλάκης: «Το πρώτο ταμπού που πρέπει να σπάσουμε είναι το ταμπού του φόβου. Είναι ήττα της δημοκρατίας να μην διεξάγονται ελευθερα και άφοβα εκδηλώσεις εντός των πανεπιστημίων. Θα μπορούσαμε να κάνουμε την ακόλουθη διάκριση στις περιόδους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Την πρώτη περίοδο μετά την χούντα, που υπήρχε έντονη πολιτικοποίηση των πάντων. Τη δεύτερη περίοδο, τη δεκαετία του 1980, η ΔΑΠ έσπασε τα πρώτα ταμπού εισάγοντας έννοιες όπως η φιελελευθεροποιηση, η σύνδεση με αγορά, η ελεύθερη επιλογη συγγραμμάτων. Την τρίτη περίοδο ήρθε η αποπολιτικοποιηση, οι συγκλίσεις σε ορισμένα ζητήματα και η φθορά του φοιτητικού κινήματος. Το τέταρτο στάδιο, από το 2008 μέχρι σήμερα χαρακτηρίζεται από την έξαρση της ριζοσπαστικοποίησης. Ο σπόρος της μπαχαλοποίησης φυτεύτηκε εκείνη την περίοδο, καθώς δεν δόθηκε αμέσως μια ιδεολογική μάχη και έτσι αναπτύχθηκαν εξτρεμιστικές ιδέες. Τώρα βιώνουμε αντιπολιτικά μηνύματα, συνθήματα κατά της πολιτικής. Είναι αναγκαίο να γίνει υπενθύμιση αξιών όπως η εργασία και να καταπολεμηθεί ο μυθριδατισμος της βίας και της ανομίας. Να δοθεί η μάχη των ιδεών και των πεποιθήσεων. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προτεραιότητα στα θέματα της Παιδείας ακριβώς γιατί τη θεωρεί κομβικής σημασίας για το μέλλον της χώρας.»

Σάκης Ιωαννίδης: «Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ διαχρονικά έχει σπασει τα ταμπού: Μίλησε για κατάργηση ασύλου, αναθεώρηση άρθρου 16, πολλαπλά συγγράματα, σύνδεση πανεπιστημίων με αγορά εργασίας, προγράμματα Erasmus. Πρέπει να ειναστε περήφανοι για τις διαχρονικές προτάσεις μας. Οι προτάσεις αυτές δείχνουν την ανάγκη να υπάρχει σοβαρή και φιλελεύθερη δύναμη μέσα στα πανεπιστήμια. Οι κυβερνήσεις φοβόντουσαν να πάρουν το πολιτικό κόστος σε αντίθεση με την ΔΑΠ που απέδειξε την αντοχή της απέναντι στη σύγκρουση με τις άλλες παρατάξεις. Αυτή η κυβέρνηση είναι η χειρότερη καθώς στην εποχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης ο ΣΥΡΙΖΑ γυρίζει την Παιδεία σε νόμους του 1980. Αντίθετα, εμείς στη Νέα Δημοκρατία λέμε ότι είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών με βάση τα σύγχρονα δεδομένα. Απαιτείται ταυτόχρονα σύνδεση με αγορά εργασίας και αναθεώρηση άρθρου 16, ώστε να επιτραπούν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δεν μπορεί ο πρωθυπουργός να στέλνει τα παιδιά του σε ιδιωτικά σχολεία και να αρνείται το ίδιο δικαίωμα στους πολίτες. Επιπλέον, πρέπει να είμαστε περήφανοι για τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ γιατί κρατήσαμε ανοιχτά τα πανεπιστήμια, παρά το γεγονός ότι δεν δεν θα έπρεπε αυτό να είναι δική μας δουλειά. Είναι δουλειά του κράτους. Οι λαϊκίστικες δυναμεις διαχρονικά κράτησαν πισω τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας. Ψηλά στις προτεραιότητές μας πρέπει να μείνει το δημόσιο πανεπιστήμιο, γιατί το ακαδημαϊκό προσωπικό είναι υψηλό, όπως και το επίπεδο των φοιτητών, ωστόσο η οργάνωση των πανεπιστημίων είναι από τις χειρότερες. Πρέπει να παρουμε αποφασεις για το μέλλον μας. Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίς είναι πρόταση όλων μας, έχει διαμοσφωθεί στις σχολές μας, στα γραφεία μας.»

Στους χαιρετισμούς τους, οι γραμματείς της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, καθώς και ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ τόνισαν:

Μένιος Κορομηλάς: «Καθημερινά μέσα στα πανεπιστήμια μας δίνουμε τη μάχη για το αυτονόητο. Δε χρειάζεται να σας πω τι αντικρίζουμε καθημερινά και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Ο αγώνας μέσα στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι ένας αγώνας για την επικράτηση της λογικής. Γιατί, πριν από κάθε εξειδικευμένη συζήτηση για την παιδεία, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τους στόχους της. Θέλουμε ο καθένας από εμάς να έχει την ευκαιρία να μορφωθεί, σε πανεπιστήμια σύγχρονα και ασφαλή.»

Κώστας Στάσης: «Απέναντι σε έναν υπουργό που κρύβεται πίσω από τις ιδεοληπτικές εμμονές του, αφήνοντας χώρο για κάθε είδους παρανομία μέσα στα ιδρύματά μας, απέναντι σε έναν υπουργό που αδιαφορεί για τον εκσυγχρονισμό των σπουδών μας, για το μέλλον μας, ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε εδώ. Καθημερινά να μαχόμαστε μέσα στα αμφιθέατρα και μέσα στις σχολές μας, ώστε να σπάσουν επιτέλους τα ταμπού, οι ιδέες μας να γίνουν πράξη και η παιδεία να γίνει όπως την ονειρευόμαστε και μας αξίζει.

Κώστας Δέρβος: «Είμαστε όλοι εδώ σήμερα για να δώσουμε ένα μήνυμα: ότι η επίλυση των χρόνιων προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν παίρνουν άλλη αναβολή. Και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα μέσα στα χρόνια της κρίσης, καθώς οι παθογένειες των πανεπιστημίων μας φάνηκαν από τη μία ιδιαίτερα ανθεκτικές απέναντι στην ασθενική πολιτική βούληση και από την άλλη αναδείχθηκαν σε γενεσιουργό παράγοντα δομικών προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας. Ο Πρόεδρός μας Κυριάκος Μητσοτάκης με κάθε ευκαιρία τονίζει ότι είναι αποφασισμένος να κάνει πράξη όσα εδώ και πολλά χρόνια συζητάμε οι περισσότεροι μεταξύ μας, αλλά κανείς δεν έχει τολμήσει να υλοποιήσει. Εμείς σε αυτό του το στόχο θα είμαστε στην πρώτη γραμμή, όπως ήμασταν τόσα χρόνια, διεκδικώντας σχολές και σπουδές σύγχρονες, αποδοτικές, παραγωγικές και χρήσιμες στην κοινωνία.»

Για το Γραφείο Τύπου