Η διδασκαλία των μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου έφτασε σχεδόν στο τέλος του και σειρά έχει η εξεταστική περίοδος  για όλους τους φοιτητές. Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ έχοντας πάντα ως γνώμονα το συμφέρον των φοιτητών, έχουμε εντοπίσει τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές κατά την διάρκεια των εξετάσεων και προτείνουμε τα παρακάτω:

Την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Εξεταστικής αυστηρά έως και 10 ημέρες μετά την εξέταση, ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα της σχολής. Θεωρούμε αδικαιολόγητο να ανακοινώνονται αποτελέσματα Εξεταστικής ακόμα και 2 μήνες μετά την εξέταση. Κάτι τέτοιο δυσχεραίνει τον προγραμματισμό και το διάβασμα των φοιτητών, πρόβλημα που εντείνεται ακόμη περισσότερο μεταξύ των καλοκαιρινών και των επαναληπτικών εξεταστικών περιόδων. Θεωρούμε ότι πρέπει η πρόταση αυτή να ενσωματωθεί στον εσωτερικό κανονισμό κάθε Ιδρύματος

Την υποχρεωτική επίδειξη γραπτών από όλους τους καθηγητές σε όσους φοιτητές το επιθυμούν, σε συγκεκριμένη ημερομηνία που θα είναι δυνατή η αναβαθμολόγηση στα στοιχεία της γραμματείας και η οποία θα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της σχολής. Δυστυχώς, η δυνατότητα προβολής γραπτών δεν είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα για τους φοιτητές. Το συγκεκριμένο μέτρο θα βοηθήσει στην αποφυγή τυχόν παραλείψεων ή λαθών κατά τη διόρθωση, στην αποφυγή καθηγητικών αυθαιρεσιών καθώς και στην κάλυψη γνωστικών κενών από τους φοιτητές με την κατανόηση των λανθασμένων απαντήσεων.

-Την τήρηση ελάχιστου ποσοστού επιτυχίας 20% σε κάθε μάθημα. Όταν τα ποσοστά αποτυχίας στην εξέταση ενός μαθήματος είναι συντριπτικά σημαίνει πως είτε η διδασκαλία έχει αποτύχει είτε τα θέματα δεν την αντικατοπτρίζουν.

-Τέλος, μια πάγια θέση και διεκδίκηση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αποτελεί η αξιολόγηση της εξεταστικής περιόδου από τους φοιτητές. Διεκδικούμε την αξιολόγηση των θεμάτων και των καθηγητών από το σύνολο των φοιτητών που εξετάστηκαν στο αντίστοιχο μάθημα. Οι φοιτητές θα έχουν το δικαίωμα να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια στα οποία θα αξιολογούν τους καθηγητές, τον τρόπο με τον οποίο διδάσκουν, τη συσχέτιση του επιπέδου της διδασκαλίας με τη δυσκολία των θεμάτων κτλ. Με αυτόν τον τρόπο, σταδιακά το επίπεδο διδασκαλίας και εξέτασης του κάθε μαθήματος θα βελτιώνεται, καθώς οι καθηγητές και η Σχολή θα έχουν την ευκαιρία να εντοπίσουν και να βελτιώσουν οποιοδήποτε κενό. Ταυτόχρονα προτείνουμε τη σύσταση επιτροπής ελέγχου για κάθε Εξεταστική Περίοδο, η οποία θα φέρει την ευθύνη για τον έλεγχο τυχόν καθυστερήσεων και παρατυπιών είτε από μεριάς φοιτητών είτε από μεριάς καθηγητών.

Κλείνοντας, σας ζήτω οι παραπάνω προτάσεις να ληφθούν υπόψιν αλλά και να συζητηθούν στην επόμενη τακτική σύνοδο Πρυτάνεων Πανεπιστημίων με σκόπο την ένταξη τους στον εσωτερικό κανονισμό κάθε ιδρύματος.

Με εκτίμηση,

O Γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων